Sloveniju na jesen prema najavama ekonomista očekuju znatna poskupljenja hrane, osobito mesa i kruha, a za to su uz ovogodišnju sušu u svijetu krive i domaće trgovačke marže. Trgovačke marže na hranu u Sloveniji su najviše među 27 članica EU-a i 30 posto veće od europskog prosjeka. Domaći trgovački lanci poput Mercatora trebali bi povećati stupanj konkurentnosti koji je ispod europskog prosjeka, zbog čega je udio vodećeg trgovačkog lanca u slovenskoj maloprodaji zadnjih godina pao sa 35 na 30 posto. Trgovci bi trebali razmisliti isplati im se i dalje investirati u raskošne trgovačke centre i taj trošak financirati visokim maržama ili pak, poput na slovenskom tržištu sve prisutnijih diskontnih lanaca kao što su Lidl i Hofer, ulagati u konkurentnost, čime bi se popravio i položaj slovenskih proizvođača hrane u odnosu na uvoznu robu.
Sloveniju na jesen prema najavama ekonomista očekuju znatna poskupljenja hrane, osobito mesa i kruha, a ugledni agrarni ekonomist Aleš Kuhar navodi da su za to uz ovogodišnju sušu u svijetu krive i domaće trgovačke marže.
Trgovačke marže na hranu u Sloveniji su najviše među 27 članica EU-a i 30 posto veće od europskog prosjeka, izjavio je Kuhar u razgovoru za Slovensku televiziju.
On tvrdi da bi domaći trgovački lanci poput Mercatora trebali povećati stupanj konkurentnosti koji je ispod europskog prosjeka, zbog čega je udio vodećeg trgovačkog lanca u slovenskoj maloprodaji zadnjih godina pao sa 35 na 30 posto.
Trgovci bi trebali razmisliti isplati im se i dalje investirati u raskošne trgovačke centre i taj trošak financirati visokim maržama ili pak, poput na slovenskom tržištu sve prisutnijih diskontnih lanaca kao što su Lidl i Hofer, ulagati u konkurentnost, čime bi se popravio i položaj slovenskih proizvođača hrane u odnosu na uvoznu robu, izjavio je Kuhar.
Slične prognoze pokazala je i studija o konkurentnosti slovenske agro-industrije i trgovine predstavljena na nedavno održanom međunarodnom poljoprivredmnom sajmu u Gornjoj Radgoni, a prema kojoj će položaj diskontnih lanaca i dalje jačati u odnosu na klasične trgovačke lance.